NYÅR I TEXT

Klockan sju går jag och ellanbellan upp ur min säng, hon kom hit kvällen innan och sov över här. Vi kommer med bussen till NYC, men pga av snöstormen som härjade här i Massashusetts så blev vi två timmar försenade till NY. Men det gjorde inte så mycket för det blåse svinkallt och det var mycket folk överallt. Vi lyckades allefall hitta två ståplaster på donken med en påse pommes i handen, våran glamourösa middag ;) Vid halv åtta möter vi upp Linda och Johanna vid Path Station. Med bortdomnade fötter och händer sätter vi oss på tåget ut till Markus, en svensk kille som skulle ha förfest :) Det tog 10 minuter till honom, han bodde i Jersey, strax utanför Manhattan. Hos honom träffar vi massa svenskar, som jobbade eller pluggade i USA. Sen var det två amerikaner där också.
Vi hade verkligen jättekul hos honom, och vid elvatiden så hoppade alla in i taxibilar och vi åkte till Manhattan, (meatpacking district) till en klubb som en svensk kille hade något abonnerat i ett hörn av klubben. Snäll som han var så fixade han in oss trots att flera av oss var under 21, typ jag, Linda, Johanna och Elin.. haha. Där spenderade vi resterande tiden av kvällen och vi hade jättekul, träffade mycket nytt folk och det var lagom mycket folk på klubben, drinkarna var goda och musiken var jättebra! Vid halv tre tiden hoppade jag och Elin in i en taxi, efter att jag hade sprungit och jagat en bil flera kvarter, haha. Vi kom fram till stationen och köpte på oss hur mycket mat som helst och ställde oss och väntade på bussen. Jag vaknade upp klockan halv nio imorse när vi var 45 minuter från Boston, så jag sov hela resan vilket gjorde det hela ännu bättre. Igår var en av dom roligaste kvällarna i hela mitt liv, jag hoppas att alla mina kära kompisar hemma hade en trevlig kväll. Satte på min svenska telefon vid halv sex tiden och skulle ringa några samtal. Men nätet låg nere, så jag kunde inte ringa till någon :( SÅ GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Lisa,,ja vad ska man säga..som du sa i telefon så kanske vi ska åka dit igen nästa nyår. Du vet hur man festar iaf baby. Är ledig nu någon dag o ska ner till Jkpg och hälsa på mamma o Anne. Det var meningen att vi skulle dit på nyår men både Boris o jag fick hoppa in o jobba istället pga av sjuk personal så det slutade med en enkel middag hemma...kräftor,sjötunga och kolatårta,lite godare än Donkens mat. Idag tog vi fram hummern o käkade den i soffan slöa som vi är nu efter mycket hårt arbete i butiken. Saknar dig massor . Kramar till dig från mig. O du ..god fortsättning på det nya året . Glöm inte bort o köpa snäcktvålar eller att mys från den butiken..de luktar sååå gott.

2009-01-01 @ 22:24:00
Postat av: Jennifer

När tänker ni komma och hälsa på mig?? Hihi, gott nytt år

2009-01-02 @ 09:08:25
URL: http://livinginamerica.blogg.se/
Postat av: Sui

jag är bara lite avis på dig snuttan! nej men vi hade det också trevligt ;) saknade dig ofcourse... men om ett inte allt för långt tag så ses vi älskling! pössans

2009-01-02 @ 15:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0