En helg i "Frankrike"..

Hello mina små hjärtegull!

Nu är det måndag igen.. och samma känsla som jag har haft de senaste måndagarna när jag vaknar upp finns i kroppen. Lite av "fan vad jag längtar till nästa helg igen" och "härligt, ännu en vecka uttråkad och rastlös". Nej.. nu låter jag ju väldigt negativ.. men sanningen är ju faktiskt den att jag är väldigt uttråkad här på vardagarna. Ibland önskar jag att jag inte ständigt kräver underhållning.

Juste ja.. Québec skulle jag skriva lite om också. Kom hem igårkväll efter en jevla lång bussresa. Hela helgen kändes faktiskt som en enda lång bussresa! Vi åkte från Riverside station här i Boston klockan 1pm i fredags. Efter 20 min så blev det något fel på våran buss så vi var tvungna att vänta in en ny buss och byta = 1 extra timme, woho.
Som tur var hade Elin och jag mycket trevlig sällskap på bussen bestående av, förutom alla tyskar, Frida, Anna och Jennie! Visste inte att dom skulle med så det var kul. När vi väl kom fram till Quebec och hotellet var väl klockan 12.30 am ungefär... så det var bara att springa upp på hotellrummet och byta om. Frida, Anna, Jennie, Elin och jag bodde i samma rum! Vid halv två var vi på väg till en Loungebar som låg 5 min från hotellet. Det var kul.. men det kändes mest som det var samma folk från våran buss där, som stog och dansade i deras collegetröjor.. så jag kände mig väl en aningen uppklädd i min tubklänning och klackar. På morgonen när vi vaknade gick vi till ett café och åt lite frukost, sen vid tio åkte vi på en guidetur som var ca 2 timmar lång.
Under dagen så gick vi till vinter karnivalen, som kändes som ett stort vinterparadis. Det var snö överallt och massa isskulpturer och underhållning, isbarer  m.m. Vi gick också igenom några butiker, men vid tre åkte jag och Elin tillbaka till hotellet och sov i två timmar för vi var så trötta.
Vid sex så gick jag och Elin till en jättefin sushirestaurang och åt middag. Sushin var okej, inte som YAMA's men den var okej. Väl på hotellet igen så mötte vi dom andra tjejerna och vi började förkröka på rummet, sen vid halv tolv så åkte vi bort till en nattklubb som vi hade hört skulle vara en av dom bästa. Skulle ta tid ifall jag skulle berätta allt som hände, men det blev allefall en jätterolig kväll!! Var iskallt när vi skulle åka därifrån tidigt på morgonen.. -21 celsius var det någon som sa att det var. Mina fötter höll helt seriöst på att få frostskador när vi skulle försöka få tag på en taxi hem.. som för den delen tog evigheter för alla skulle ha taxi samtidigt och vi var tvungna att ha en stor för dom vanliga vägrade ta 5 pers! Haha, det som var kul var att efter 20 min ute i kylan när dom värsta folkmassorna var borta så ser vi en stor taxi och börja springa mot den, och när vi öppnar dörren var det samma sura taxichaufför som körde oss dit.

Vi kom allefall hem tillslut, och dagen efter gick vi upp vid tio.. sprang runt och letade mat och sen vid tolv satt vi på bussen på väg tillbaka! Hade velat ha en till dag där.. så man kanske hann göra något mer!!

Nu hinner jag inte skriva något mer, ska iväg och hämta Haley. Lägger upp lite bilder sen också! Toooodels! ♥

Kommentarer
Postat av: borre

Hello! d låter som en händelserik helg! lyckliga du som fått se snö!! Ha d Bäst! Kram

2009-02-02 @ 20:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0