Torsdag kväll..

Nu har jag precis kommit hem från Starbucks med Tess. Shit vad vi har pratat.. pratade verkligen av mig idag.. känns hur bra som helst att prata så mycket om allt. Jag älskar verkligen att prata.

En grej som vi bl.a. diskuterade var ifall det är okej att låta barn, ca 8år, sitta och kolla på filmer med sexscener.. alltså inte porr nu.. utan en vanlig normal sexscen som finns i stort sett alla filmer! För Jim tycker inte att Haley ska kolla på sånt och inte stort sett allt som är "olämpligt" för barn att sen.. medans Lynne är mer avslappnad med det.. hon får typ kolla på det mesta för Lynne. Jag tycker att det är hur bra som helst att man är avslappnad till sånt.. jag menar sex är ju endå hur normalt som helst.. varför ska man göra det till en sån stor grej? Inte fan fattar barnen heller vad dom gör.. Haley tror att sex är när två människor rullar runt i sängen och kramas.. fastän hon har sett sexscener! Dom fattar ju inte.. men varför göra det förbjudet när det är en sån normal sak?
Jag skulle allefall inte vilja att mina barn växer upp med tankar om att det skulle vara något som man helst inte gör eller pratar om!?

Jag tror inte mina föräldrar brydde sig så mycket när jag var liten (har jag fel?), och se så bra jag blev. ;)

Kommentarer
Postat av: madde

GE MIG KRÄMNAMNET DIN NÅÅB!



och sen..

barn fattar mer än man tror.. men jag håller med om att man ska ha en avslappnad syn på sex och andra saker inför barn. va öppen för frågor osv osv. Man ska absolut inte få sex att verka som nåt fel eller snuskigt. Vi hade tex en unge på mitt dagis som "onanerade", gnuggade sig typ mot bord. ja.. ist för att säga NEEEJ FÖRFAAM SÅ FÅR DU INTE GÖÖÖRA! sa vi, "du får "träna magen" i ett annat rum för man gör sånt privat, inte inför andra människor".



ja, jag är världens bästa pedagog :D

2009-02-06 @ 14:05:31
URL: http://digge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0