Sjuuuukhus

Nu har jag precis varit hos doktorn. Det var en trevligare stämning här på sjukhusen än hemma.. inte lika stela. Det såg också precis ut som på alla sjukhusserier! Hemma går jag oftast till en liten mottagning, så jag har inte spenderat så himla mycket tid på sjukhus i mitt liv, så det gjorde det extra kul! ^^
Jag fick också gå igenom olika steg och det var typ 6 olika personer som hjälpte mig.. haha. Först när jag kom dit fick jag en rund dosa som skulle pipa när jag kunde komma. Då skulle jag gå till registreringen och säga alla mina uppgifter. Sen gick jag gå tillbaka till väntrummet med dosan igen. Sen pep den igen och då fick jag gå till ett rum brevid till en annan tjej och ta lite prover i halsen å sånt. Sen fick jag också ett litet band runt handleden där mitt namn står.. precis som jag vore nyfödd.
Sen fick jag gå ut igen och följa med en tredje person till ett litet bås.. ni vet sånna man ser i alla sjukhusserier med draperier och sånt. Så fick jag ta av mig mina kläder från midjan och upp och sätta på mig en sjukhusdräkt.. haha.
Sen så fick jag vänta på en sköterska som kom och kollade lite snabbt i min hals. Sen efter det kom doktorn och kollade hon med och frågade massa frågor.. hon var jättetrevlig! Sen efter 10 min kom en annan sköterska in och gav mig en vit medicin som jag skulle dricka som skulle rensa min hals! Efter ytterligare 10 min kom den första sköterskan in och sa att det inte var någon infektion i halsen, men att hon skulle gå och hämta lite papper och sånt. Sen kom den sista nya sköterskan in med papprena och sa att jag kunde gå och att allt var klart.
Så nu gick jag dit lite i onödan men jag fick ju endå reda på att det inte var någon infektion, utan att det borde försvinna snart. Jävla hals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0