Jesus Camp


Har ni inte redan sett dokumentären så tycker jag att ni ska göra det. Det som skrämmer mig mest är att det faktiskt är över 20% av USA som är evangelister.
Det är väldigt många.
I dokumentären får man följa en pastor som heter Becky Fisher, och hennes jesusläger i North Dakota. Jag tror den är inspelad för typ tre år sen men så mycket har väl inte förändrats. Man känner sig så äcklad efter man har sett den. Dom hjärntvättar barnen från födseln. Jag tror inte på Gud, men ifall man nu gör det så trodde jag att det handlade om fri vilja och inte vad man trycker i sina barn när dom är små. Kan dom inte få gå och hitta Gud själva om det nu är hans vilja? Tänk ifall det här är våran framtid? Jag blir så aaaaarg


Här är en diskussion om Jesus Camp med bl.a Bill Maher som är en komiker här i USA med en egen tv show.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har sett den bland filmerna pa biblioteket. Ska allt lana hem den imorn :)

2009-02-24 @ 15:53:25
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja du..stackars barn..va ska man säga ..

2009-02-24 @ 16:14:48
Postat av: mamma

SEMLADAGEN idag..mmmm va gott. Idag har Viktoria och Daniel förlovat sig. HURRA. Hörde att varuhuset som var nersläckt när vi var i NYC ska öppna i Sverige. Puss

2009-02-24 @ 20:20:46
Postat av: Cissi

Ja det där är ju helt sjukt! Särskilt att en typ 12-åring kan vara så manipulerande och övertygad (om det är samma som gick här).

Haha tänkte avlägga en ny lägesrapport också men det hann ju din mamma göra innan ser jag ;)

2009-02-24 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0