Orientation!!

Tjeeeeenare sötnos.

I den här bloggen får ni nu följa mitt underbara liv som au pair i USA, mitt mål är att få lika många läsare som blondinbella = pengar till mig. Så nu kör vi!

Jag är nu inne på dag 2 på "Orientation" som det kallas. Jag befinner mig i Stamford, ca 1 timma utanför NYC. Jag är inte ensam, utan det är 95 andra au-pairer från ca 15 olika länder.. inklusive 5 från Sverige, vilket är jätteskönt så man inte känner sig helt handikappad. Jag flög med dom från Arlanda och efter 36 timmar har vi redan lärt känna varandra rätt bra.. Anna, Elin, Jennifer, Linda och Alma heter dom och är hur sköna som helst. Trodde först att jag skulle träffa ett gäng freaks på arlanda men det visade sig att dom är typ precis som jag, skönt för mig. Elin och jag ska till Boston tillsammans, så henne kommer ni antagligen få höra mer om under året :)

Hotellet som vi bor på är fyrstjärnigt, alltså rätt fräscht och rummet är hur fint som helst.. stooora sängar en stooor tv.
Jag bor med en brasilianare, som är väldigt dålig på engelska men vi försöker konversera med varandra så gott det går ändå, sen en tysk tjej som också är trevlig, men av den tystare sorten.

På dagarna här, av ni som inte vet vad jag gör, så har vi föreläsningar om livet som au pair, och nu på kvällen så har vi haft tid att göra vad vi vill.. så vi gick först och shoppade lite i ett mall i närheten, sen så hade vi lite GG-maraton i Elins rum (hennes rumskompis har förövrigt en jättevacker pyjamas som är limegrön och gul, ni vet en sån man hade när man var liten.. långa byxor och långärmad tröja, troligtvis Ukrainskt mode)
Imorgon så ska vi in till NYC och kolla runt lite, sen på torsdag så åker jag vidare till min värdfamilj i Boston!

Nu ska jag sova, ska upp 0700 imorgon.. ingen sovmorgon här inte!

Ciao!

Söta tjejer



Trött tjej



Pigg tjej



Elin hittade en blå väska



Här har ni Jennifer, hon är rätt normal



Mamma, Pappa.. här har ni bildbevis på att jag överlevde resan. Godnatt


Kommentarer
Postat av: jonna

va kul laiselott! här ska jag allt hålla koll på dig :) lycka till med allt!

2008-10-22 @ 13:44:26
Postat av: Daphoe

GRISUNGE! Saknar dig redan

2008-10-22 @ 20:43:28
Postat av: martina

haha, du är knäpp. trötta tjejen var sötast. miss yaaaa

2008-10-22 @ 20:59:52
Postat av: Sui

du är bättre än blondinbella!!!! wow

2008-10-22 @ 21:25:58
Postat av: fannie

åh lillestjärt, fan va nääjs det låter! och den där pyjamasen hurru, kirra en åt mig perhaps? <3

2008-10-23 @ 01:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0