Halloween

Halloween här är så mycket större än hemma, det är rätt kul. Man går verkligen in för det här.. många (nästan alla) pyntar husen med spindelnät, spindlar, skelett, spöken, pumpor osv. Varuhusen byter ut i stort sett hela deras soritment mot massa halloweensaker. Haley ska klä ut sig till Elisabeth Swann från Pirates of the Caribbean, hon är jättesöt. En annan grej som alla gör här som jag inte hade hört talas om tidigare var ghosting. Det innebär att en till två veckor innan Halloween som firas här nu på fredag så börjar man knacka dörr.. men inte för att tigga godis utan man ringer på dörrklockan.. lämnar en liten godisbit och sen springer man därifrån. Haha.. det var jättekul första gången jag var med om det. Det ringde på dörren och jag öppnade.. det var ingen där, men på trappen låg det en liten snickersbar.. haha!
Här är några bilder på ett ställe där dom säljer pumpor..














Jag hittade ett skelett i trädgården


Kommentarer
Postat av: Daphoe

ah men shit lägg av eller. har ni ett rum över till mig?

2008-10-29 @ 22:28:23
Postat av: Anonym

såååklart, daphniiii är alltid välkommen

2008-10-30 @ 01:54:43
URL: http://lifeinboston.blogg.se/
Postat av: Bella

Åhh jag vill också komma!!!

2008-10-31 @ 09:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0