Framme i Boston

Nu har jag äntligen kommit fram till Boston, och till familjen och packat upp mina väskor. Lynne, min värdmamma, och den gamla aupairen Lucie kom och hämtade mig på tågstationen igårkväll.
När jag kom fram till huset så hade hon beställt MASSA kinamat, och det var bra eftersom jag var jäättehungrig. Haley, hennes bästa kompis Jillian och pappan i huset, Jim, satt också där brevid kinamaten.

Det hände inte så mycket mer den kvällen, jag gick och la mig.. hann bli jättetrött under tiden som jag bläddrade igenom alla 500 tv-kanaler.. och slocknade vid 10-tiden.

Idag däremot hann jag med lite mer saker. Jag och Lucie, den franska aupairen åkte i morse till Natick mall som är en gigantisk galleria och köpte några adaptrar till mig, och nån slags omvandlare som omvandlade volten. Sen vid halv ett åkte vi till en japansk restaurang och åt sushi-buffé med tre andra franska au pairer. Det var huur gott som helst, och efter 456 st sushibitar fanns det glass-maskiner med mjukglass i till efterrätt, yuuuum.
Klockan tre skulle vi hämta Haley i skolan, sen när vi kom hem igen så skulle Haley och Jim till Jims föräldrar i New Jersey så dom är borta hela helgen.
Vid fyra-tiden kom den amerikanska nannyn förbi huset och sa hej till mig. Hon passar Haley varje tisdag, varför vet jag inte.. men jag är ledig då, och på onsdagar, så det är skönt. Efter det kom våran grann-aupair över som förövrigt är svensk och är 19 år gammal och heter Terese, jättetrevligt tjej.. skönt att ha en svensk tjej så nära. Det skulle tydligen finnas 15 svenska aupairer i bara vårat område, så det lät ju också bra. Vi gick till banken tillsammans och skaffade ett amerikanskt bankkonto till mig, jag valde ett Hello-Kitty konto. haha.

Nu har jag och Lucie precis kommit hem från Natick mall, åkte dit och shoppade lite efter banken. Vi har precis ätit rester från kinamaten igår, och Lucie gör sig iordning för hon ska ut och festa. Inte jag. Jag är för liten. IGEN

NY-resan var förresten jätterolig.












Top of the rock









alla brandmän som dog under WTC-attacken.


Nu ska Lucie ut, Lynne och också ute vilket betyder att jag är ensam.. så jag ska kolla på en film och äta chirre nu. Godnatt Sverige

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman,

Det är såå kul när jag kan läsa lite om ditt nya liv. Loggar in på MSN söndag. Puss o kram



Mamma

2008-10-25 @ 21:45:20
Postat av: Anonym

Nice blogg hördu! :)

2008-10-25 @ 21:46:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

tacktack :)

2008-10-25 @ 23:33:46
URL: http://lifeinboston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0