Harvard vs. Columbia

Har haft fullt upp den här helgen, har därför inte hunnit skriva något här. Men nu ska ni få ett långt inlägg.

I fredags fyllde Haley som sagt 8 år. Vi gjorde lite tårtor, och vid sjutiden kom Elin hem till mig. Vi åkte till en jättegod indisk restaurang och åt middag, Chicken tikka masala.. mmmmm. Sen drog vi till bion och såg Role models, den var bättre än jag trodde faktiskt. Vet inte ifall den går på bio hemma, men den är värd att se :)
 
vårat goda biogodis




Igår var det lördag och vi vaknade rätt tidigt på morgonen eftersom Elin har två småbarn som sprang omkring och lät, det gick inte att sova. Men det var lika bra det för vi skulle vara inne i Harvard klockan 11 för fotbollsmatchen!
Matchen var rolig att se på just för att jag ingen av oss hade sett en amerikansk fotbollsmatch tidigare, men eftersom jag inte är så värst sportintresserad (läs inte alls) så vilade mina ögon på spelarna och inte spelet. Lucky 31 ;)
Men det var kul ändå.. det var Harvard vs Columbia, båda Ivy League skolor som tävlar om att vinna Ivy League Championship. Harvard vann, woho, så nästa match ska dom möta Yale.




Efter matchen åkte vi hem till Elin igen och gjorde oss i ordning. Vi hade bestämt att vi skulle ut och äta middag på ett ställe där dom lagar maten framför en. Så vi åkte tillbaka till Harvard Square i Cambridge, där restaurangen låg och hoppas på att få ett bord trots att vi var 9 st. Tyvärr så kan vi inte få ett bord förens 10, alltså tre timmar senare.. så vi letar efter någon annanstans att äta. Bara ett kvarter bort hittar vi en mexikansk restaurang som vi bara behöver vänta 45 min, så vi körde på det och fick till slut vårat bord. Maten var väl sådär, men det var billigt så man ska väl inte klaga så mycket. Efter middagen gick vi till en Ben & Jerry's glassbar och åt lite glass, sen blev det hem och sussa för jag var huuur trött som helst.




Så helgen har varit trevlig och idag ska jag träffa Danielle, vi ska åka och köpa en telefon till mig, yay. Ciao!



Kommentarer
Postat av: Boris

Hej...nu börjar det bli trögt att titta på denna sida...lilla pluttan ..plocka bort lite bilder

Puss Mamma

2008-11-09 @ 18:34:34
Postat av: liselott

du måste ju vara blåååst

2008-11-09 @ 18:50:37
URL: http://lifeinboston.blogg.se/
Postat av: Bella

haha din tönt! håller med boris här ovan att det börjar bli jäkligt trögt att kolla på den här sidan. vad hände med alla nakenbilder som du utlovade och bilder på dina pojkvänner? hallå hallååååå

2008-11-10 @ 09:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0