Vinter?

Ni skulle känna den värme som blåser på en när man går utanför dörren. Det är säkert 15 grader här idag, helt sjuk. Känns som våren ska komma nu. Chansen att vi får snö här på julafton är nog väldigt liten vid det här laget, men vem vet.. det kanske sker ett litet mirakel ;)

Tess var förbi här för några timmar sen och vi gick ut och tog en promenad.. sen har jag tränat lite, ätit lunch och nu ska jag åka och hämta Haley i skolan. På onsdag ska alla au pairer på en julfest, så jag och Tess ska mallet ikväll för att hitta en present för 10 dollar som man sen ska byta med någon. Sen ska jag ta med mig någon svensk dessert.. men jag har svårt att komma på något jag vill göra som är svenskt.. någon som har nått förslag?




Wellesley Hills finfiiina playground


Tess och jag hittade tomten instängd i en bubbla. Det blir inga julklappar i år :(

Kommentarer
Postat av: Borre

hejsan! typisk svensk dessert? jag vet bara att ris a la malta ä smaskens.. 2 månader i usa tiden går fort när man har roligt! ha d bäst! Kram

2008-12-15 @ 21:36:18
Postat av: Mamma

Knäck är gott oxå..kolla in på recept.nu..skånsk äppelkaka likaså..

puss

2008-12-16 @ 07:37:32
Postat av: Mamma

Hej igen min plutta... vill bara hälsa till dig från mormor o tacka för kortet, hon blev jätteglad över det. Puss

2008-12-16 @ 14:52:56
Postat av: Liselott

Ris ala malta är inte så gott.. tycker jag :p

och mamma.. knäck kan jag inte göra för dom har inte svensk sirap här. Jag ska göra chokladbollar :)

2008-12-17 @ 04:53:37
URL: http://lifeinboston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0